Een waardengedreven shift in ons autobeleid

Blog

In een ecologische en maatschappelijke context, onafhankelijk van enige politieke invloed, en als gevolg van het consequent toepassen van Revive’s normen en waarden, hebben we besloten om ons autobeleid aan te passen om de volgende reden:

Bye Bye Tesla

 

Na 10 jaar een sterke gelover te zijn geweest in Tesla, de missie en het ongelooflijke pionierschap in de autobranche, hebben we besloten om te stoppen met het kopen van Tesla’s (en we zijn niet de enigen).

Vele jaren geleden wilden we dat Revive zou worden zoals ‘Tesla’, een bedrijf dat door velen werd gezien als een positieve disruptor die nieuwe normen bracht in een traditionele industrie. De aantrekkingskracht van Elon Musk was destijds onweerstaanbaar.

Vandaag echter zijn we erg teleurgesteld in het recente gedrag en de uitspraken van de CEO, wat naar ons gevoel reflecteert op de waarden van het hele bedrijf. Deze waarden liggen te ver van de onze af. Daarom, hashtag#GoodbyeTesla.

We blijven uitsluitend volledig elektrische voertuigen kopen, maar hebben ons autobeleid aangepast door Tesla van de lijst te schrappen en een voorkeur toe te voegen voor lokale productie om de totale koolstofvoetafdruk van ons wagenpark te verminderen en de lokale economieën en gemeenschappen te ondersteunen waarvoor we bouwen. 

Er zijn waarschijnlijk een miljoen (technische) argumenten om andere opties te ondersteunen, maar dit voelt voor ons vandaag als de beste keuze. We voelen ons persoonlijk comfortabel met deze beslissing, en onze hartslag is voor ons belangrijker dan welk rationeel argument dan ook. Het is tenslotte maar een auto.

Ik vergelijk het met naar een vegetarisch restaurant gaan omwille van de geweldige recensies over het eten, maar de chef blijkt enorm arrogant te zijn. Ik keer nooit meer terug. Er zijn genoeg goede restaurants met een geweldige sfeer waar ik wel de goede vibes voel om met mijn geliefde te gaan dineren.

Ik zal mijn oudste model uit 2014 ombouwen tot een monument om de ware geest van doelgerichte bedrijven te herinneren (in plaats van de 10k korting te nemen bij de aankoop van een nieuwe).

 

– Nicolas Bearelle