Blog
Samen met Werfbuur rollen we op de Saffrou site een proof-of-concept uit: een buurtcommunicatie- en overlastdetectiesysteem. Zo kunnen aannemers correct en pro-actief communiceren aan de buurt wanneer overlast verwacht wordt. Ook kan feedback op een uniforme en transparante manier worden opgevolgd.
Van persoonlijke frustratie naar maatschappelijk verantwoord ondernemen
Sinds 8 juli is het voor de buurtbewoners rond onze Saffrou-site mogelijk om het opgepompte grondwater van de bouwwerken – ook wel bemalingswater genoemd – af te tappen. Het grondwater is afkomstig van de graafwerken aan de ondergrondse parkeergarage op de site. Revive liet de kwaliteit van het water grondig onderzoeken door bodemsaneringsdeskundige AECOM, die het water aan verschillende tests onderworpen heeft om aan te tonen dat het effectief om proper grondwater gaat. Voor alle duidelijkheid: het bemalingswater is niet drinkbaar. Het kan best enkel gebruikt worden om gras, planten of groenten mee te besproeien, of om regenwaterputten aan te vullen waar geen toestellen op aangesloten zijn.
“Het is onvermijdelijk dat een werf overlast veroorzaakt, maar deugdelijk bestuur betekent ook dat we ook transparant blijven communiceren over wat er moeilijker gaat.”
Werfbuur en Revive gaan samen voor een betere buurt
Revive bekijkt projectontwikkeling holistisch en probeert daarbij alle betrokken partijen te erkennen. De buurt is zowel voor (tijdelijke invulling), tijdens (werfcommunicatie) als na (community building) de werken een prioriteit. We rekenen erop dat een tool zoals Werfbuur onze werking nog efficiënter zal maken op vlak van buurtcommunicatie en dat we de overlast voor de buurt beter zullen kunnen managen.
Meer weten over het aanbod op Saffrou?
Ga snel een kijkje nemen op onze Saffrou website.